onsdag 10 november 2010

Godmorgon!

Jag bestämde mig för att jag skulle gå upp som vanligt men istället ta det superlugnt hela morgonen, vilket jag har gjort, jätte skönt :) Men trots att jag är ledig idag har jag massor med saker att göra men ikväll så ska i alla fall jag och Jimmy hitta på något :)

Igår på Waldorf när jag var med de äldre barnen så var det en tjej där som frågade mig varför jag utbildar mig till barnskötare, hur jag orkar med alla skrikande ungar som klänger på en. Jag svarade att jag ju inte skulle utbilda mig till det om jag inte tyckte att det var jätte kul och att jag inte har något emot att det blir bråk och problem för jag gillar utmaningar.
I morse kom jag på en till anledning. Jag dagdrömmer ganska ofta om att få åka tillbaka i tiden och vara min egen lådsaskompis och ge mig själv goda råd om vad jag ska satsa på och inte satsa på. När jag var liten kändes världen jätte förvirrande och nu så har väldigt mycket fallit på sin plats, så jag hade gärna åkt tillbaka i tiden och delat med mig av mina kunskaper så hade jag sluppit många onödiga problem. Eftersom jag inte kan åka tillbaka i tiden så använder jag istället gärna mina insikter för att stötta andra barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar