torsdag 17 november 2011

Febriga funderingar

Jag har feber och har kännt mig lite ämlig hela dagen, ännu mer när jag fick reda på att jag saknar 2,9 meritpoäng för att läsa till psykolog, som att snubbla på mållinjen, men å andra sidan vill jag ju inte arbeta som psykolog utan mest bara läsa psykologi och det verkar som att jag tom. kan doktorera! Ha ha ha! Tänk om jag blev doktor i psykologi för att jag inte kom in på psykologlinjen!

Men till mina funderingar; Einstein sa att galenskap är att göra samma sak om och om igen och vänta sig olika resultat, men då tänker jag på genetiken, ett par människor kan göra ett barn som får en uppsättning gener men när de gör nästa barn kan man vara säker på att det barnet inte kommer ha samma gener som det förra, alltså två olika resultat av samma aktivitet så att säga. Detta borde kunna överföras på andra aktiviter, men just nu har jag feber, dock tänker jag på teorin att man inte kan observera något utan att förändra det, att övning ger färdighet och att de små förändringar i materia som blivit av att man försökt något en gång tidigare förändrar förutsättningarna och därigenom antagligen även resultatet av nästa försök. Så då undrar jag; hur menade Einstein egentligen? Det är hönan och ägget all over again! Jag säger bara en sak proto-höna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar