fredag 28 oktober 2011

Kvällsbryderier

Idag har jag tvättat, varit på arbetsförmedlingen, hämtat ut mina nya glasögon och tittat på the big bang theory och ironman med Jimmy, en riktigt bra dag helt enkelt. Just nu ligger Jimmy och jag och läser, han läser I shall wear midnight av Terry Pratchett och jag läser A brief history of time av Stephen Hawking. Jag har varit väldigt intresserad av Stephen Hawkings teorier på sista tiden, jag kanske lägger upp en länk imorgon, och bilder på mig i mina nya glasögon också. Det jag gillar mest med Stephen Hawking är att jag själv tänkt i liknande banor och det är trevligt att få sina egna idéer bekräftade av någon som anses vara vår tids största geni, det kan man kalla en boost för självförtroendet. Något annat som boostar mitt självförtroende just nu är att flera personer tycker att mina kunskaper och reflektioner inom neuropsykologi är så omfattande att jag borde föreläsa, studera vidare och kanske till och med doktorera! Jag blir alltid så glad när folk uppfattar mig som smart, kompetent, intelligent osv. det sätter guldkant på min tillvaro, hur mycket av det som stämmer vet jag dock inte men man kan ju alltid hoppas. Så nu ska jag ta och läsa lite kvant och bli ännu smartare ;p God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar