fredag 5 augusti 2011

Nightmare

Tänkte berätta om mardrömmen jag hade i natt, för att den var konstig och läskig och jag kom precis att tänka på den. Jag befann mig i något gammalt hus, med mörka träpaneler på väggarna och stora kristallkronor i taket. Jag hamnade i ett väldigt trångt utrymme med väldigt lågt tak och jag visste att det snart skulle börja krypa ut monster ur ett hål i väggen och att jag absolut inte fick gå därifrån för då skulle de komma efter mig. Det var ett barn där hos mig som visste hur man skulle slippa monstren, man skulle ligga på mage framför hålet bakom en träregel och hela tiden titta rakt in i monstrens ögon för då kunde de inte kunna komma ut ur hålet. Monstren hade klotrunda huvuden med spretigt hår, huggtänder och gula snirkelögon. Bäst som jag låg där och stirrade in i monstrens ögon så upptäckte jag att jag drömde, jag drömde att jag låg och tittade i monstrens ögon men egentligen hade jag somnat framför monstren! Så jag skyndade mig att vakna, men monstren sa att det var okey att jag somnat eftersom jag drömde att jag tittade dem i ögonen. Men jag kände mig fortfarande jätte sömnig och ansträngde mig för att hålla mig vaken, men jag ansträngde mig lite för mycket och vaknade på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar