fredag 29 april 2011

Jag somnade

Vid ett, när jag kommit hem efter att ha varit på stan en stund, och efter jag ätit lunch, så satt jag mig i soffan och skulle läsa "Mindfullness ögonblickens under" av Thich Nhat Hanh, konsten att vara medvetet närvarande, och somnade! Så bra gick det för mig att vara medveten i nuet.

Jag drömde om en familj som skulle flytta in i ett stort hus, halva drömmen var jag dottern i familjen och halva drömmen var jag mig själv som läste om familjen. Huset var så otroligt vackert, högteknologiskt och hade rum för meditation och yoga, gym och andra friskvårdsutrymmen. Det var pappan i familjen som hade byggt huset åt sig och sin familj. Alla friskvårdsutrymmen hade han byggt åt sig själv i ett försök att bota sin cancer. Men det skulle aldrig bli så att familjen flyttade in i sitt vackra hus för pappan var för sjuk och skulle dö. Så de gick omkring i sitt fina hus och tittade på allt pappan hade gjort för dem och fantiserade om hur han hade tänkt sig att de skulle leva där. Sen drömde jag att jag berättade den här historien för min pappa och så vaknade jag.

Nu är det meningen att jag ska skriva all fakta till min uppsats, men jag är fortfarande väldigt trött, jag förstår inte riktigt vad det är med mig, jag kanske är sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar