tisdag 8 februari 2011

Meddelanden från det omedvetna

Jag skriver ganska mycket dagbok. Oftast skriver jag om vad jag gjort under dagen, saker jag funderar på och så hemligheter såklart ;P
Men de mest spännande dagboksanteckningarna är de jag skriver direkt innan jag går och lägger mig.
När jag är sådär trött att jag nästan börjat drömma redan, då är jag helt avslappnad och mycket mer kreativ och ohämmad än vad jag är i vanliga fall.

Det jag skriver då är precis det jag tänker, alla idéer jag har, oftast väldigt fantasifullt. Sedan på morgonen läser jag igenom det jag skrivit och det är oftast riktigt finurligt och spännande saker som kommit fram. Det är som att få små lappar av delar av min hjärna som jag inte har riktigt kontakt med när jag är vaken. Lite häftigt va :)

Jag tipsar alla att skriva lite innan man somnar. Vem vet vad som ploppar upp ;)

Min dagbok


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar