fredag 28 januari 2011

Evolution

Jag var hos Jimmy igår, han ville att jag skulle prova på att spela ett dataspel och att vi skulle fortsätta spela ett dataspel vi börjat med för länge sedan.

Jag är inte särskillt förtjust i spel över huvud taget längre så det första spelet "Falllout New Vegas" var inte något vidare intressant, mest för att jag inte hade någon lust att skjuta monster och människor, vilket tydligen var vad spelet förväntade sig av mig.

Det andra spelet "Spore" som jag hade spelat tidigare var däremot jätte roligt. Jimmy och jag tappade bort tiden och helt plötsligt var klockan över nio och det var dags för mig att åka hem om jag inte ville missa sista bussen.

Spelet går ut på att man får styra en liten organism, från evolutionens början till dess att varelserna tar sig ut i rymdfarkoster. Så det börjar med en liten encellig varelse som man får förse med flageller och taggar, som sedan går upp på land och man får förse den med ben och vingar o.s.v.

Mycket underhållande


Mina varelser blev lila ödle-fåglar med hjorthorn och just nu håller de tydligen på att uppfinna religion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar