söndag 3 oktober 2010

Tips från Coachen

När jag växte upp fick jag ofta höra att jag inte skulle döma ut folk efter första intrycket, att inte döma hunden efter håren, don't judge a book by it's cover osv.
Men jag har upptäckt att det är precis det jag ska göra. Mitt första intryck har nästan alltid visa sig stämma. Om jag inte gillar någon första gången vi träffas och sedan kommer på att det är en väldigt trevlig person, så brukar det i slutändan visa sig att det var en idiot, precis som jag trodde från början.
Jag tror att ens hjärna snappar upp signaler som vi inte ens är medvetna om själva, när vi träffar någon så känner vi en känsla för den personen på en gång, på en sekund, instinkt helt enkelt.
Din magkänsla vet bättre än du vem du passar ihop med, så enkelt är det, för mig i alla fall.
Så enligt min erfarenhet, istället för att ta omvägen där du struntar i din magkänsla och försöker lära känna personen först, så kan du faktiskt döma människan på en gång, positivt eller negativt.
Är han/hon någonting för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar