lördag 9 oktober 2010

Shit vad läskigt!

Jag googlade precis på mitt namn, det kommer nästan bara upp grejer om mig, att jag kom trea i Total War på Närcon för flera år sedan, att jag försökte rädda två katter från avlivning, att jag kämpade för att inte Komvux skulle läggas ner (med ljudklipp!) och att jag är med i Röda Korsets ungdomsförbund. Och bloggen såklart. Det visar hur viktigt det är vad man lägger upp på nätet och hur man beter sig. Tänk på att den som funderar på att anställa dig, eller din nya kompis, kanske googlar på dig.

Så det blir mitt tips:

  • Säg och gör inte saker på nätet som du inte skulle säga eller göra när du träffar någon första gången. 
  • Tänk på hur du framställer dig själv på nätet, alla har bra och dåliga sidor men du behöver inte sätta dina dåliga sidor i strålkastarljuset. 
  • Lämna inte ut för mycket information om ditt privatliv med tex. kompis- och kärleks- relationer, om inte för din egen skull så tänk på personerna du skriver om, ingen vill bli uthängd på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar